Soorten massages

Zoals je misschien wel weet, zijn er een hoop verschillende soorten massages!
Op deze pagina leggen we je uit welke soorten massages er allemaal zijn, en wat van elk soort massage de voor en nadelen zijn.

Wil je graag weten wat voor soort verschillende materialen er gebruikt worden tijdens de massages? Neem dan een kijkje op onze pagina over verschillende soorten massage artikelen!

Zweedse massage

Zweedse massage is een zachte lichaamsmassage die geweldig is voor mensen die:

• zijn nieuw in massage
  • wil spanning loslaten
  • verlangen zachte aanraking

Het kan helpen bij het losmaken van spierknopen en het is ook een goede keuze als je volledig wilt ontspannen tijdens een massage.

Voor deze massage trek je je kleding uit, maar je kunt ervoor kiezen om je ondergoed aan te houden. Je wordt bedekt met een laken terwijl je op de massagetafel ligt. De massagetherapeut zal het laken verplaatsen om gebieden te ontdekken waar ze actief aan werken.

De massagetherapeut zal een combinatie gebruiken van:

• kneden
  • lange, vloeiende slagen in de richting van het hart
  • diepe cirkelvormige bewegingen
  • trillingen en tikken
  • passieve gewrichtsbewegingstechnieken

Meestal duurt een Zweedse massage 60 tot 90 minuten.

Aromatherapie massage

Aromatherapie-massages zijn het beste voor mensen die van geur houden en een emotioneel of helend component aan hun massage willen toevoegen.
Dit type massage kan helpen bij:

• het boosten van je humeur
  • het verminderen van stress en angst
  • het verminderen van symptomen van depressie
  • het verlichten van spierspanningen
  • het verlichten van pijn

Aromatherapie Massages combineren zachte druk en het gebruik van essentiële oliën. Uw massagetherapeut zal meestal beslissen welke essentiële oliën u gebruikt, maar u kunt het ons laten weten als u een voorkeur heeft. Essentiële oliën worden verdund voordat ze op de huid worden aangebracht, om de kans op eventuele irritaties te voorkomen.
Tijdens de massage krijgt u een volledige lichaamsmassage terwijl u essentiële oliën inhaleert via een diffuser en deze via uw huid absorbeert.
Meestal richt een aromatherapie massage zich alleen op uw rug, schouders en hoofd.
Je draagt tijdens deze massage ​​geen kleding, maar ondergoed is optioneel mocht je dat fijner vinden.

Een aromatherapie massage duurt 60 tot 90 minuten.

Triggerpointmassage

Triggerpoint-massage is het meest geschikt voor mensen met blessures, chronische pijn of een specifiek probleem of aandoening.
Soms kunnen gespannen spieren in het spierweefsel, ook wel triggerpoints genoemd, pijn veroorzaken in andere delen van het lichaam. Door te focussen op het verlichten van triggerpoints, kan dit type massage deze pijn verminderen, en in sommige gevallen zelfs volledig laten verdwijnen!

Een onderzoek over triggerpoint massages uit 2018 wees uit dat behandeling van hoofd- en nekspieren met triggerpoint-therapie de frequentie, intensiteit en duur van spannings- en migraine hoofdpijn kan verminderen. Hoewel er meer onderzoek nodig is om deze claims hard te maken, is dit wel een veelbelovende ontwikkeling, en zeker iets om goed in de gaten te houden!

Bij triggerpoint massages wordt gebruik gemaakt van afwisselende drukniveaus in het gebied van het triggerpoint om de spanning te verlichten.
De massage omvat werk aan uw hele lichaam, hoewel uw therapeut zich zal concentreren op specifieke gebieden waar de spieren moeten worden losgemaakt.
Je kunt tijdens deze massage vaak je kleding aanhouden, maar indien nodig, en gewenst, kun je je ook gedeeltelijk of volledig uitkleden.

Dit type massage duurt meestal 60 tot 90 minuten.

Hotstone-massage

Hotstone-massage is het beste voor mensen die spierpijn en spanning hebben of gewoon willen ontspannen.
Dit type therapeutische massage is vergelijkbaar met een Zweedse massage, alleen gebruikt de massagetherapeut verwarmde stenen in plaats van hun handen.

Hotstone-massage kan helpen bij:

• het verlichten van spierspanningen
  • het verbeteren van de bloedsomloop
  • het verlichten van pijn
  • het verhogen van je ontspannings niveau
  • het verlichten van stress

Tijdens een hotstone-massage worden verwarmde stenen op verschillende delen van het hele lichaam geplaatst. Uw therapeut kan een steen vasthouden terwijl ze verschillende delen van uw lichaam masseren met behulp van Zweedse massage technieken met zachte druk. Soms worden ook koude stenen gebruikt.
Voor een hotstone-massage draag je doorgaans geen kleding. Mocht je dit echt niet fijn vinden is het altijd mogelijk om ondergoed te dragen, maar in principe wordt je altijd bedekt met een handdoek.
Meestal duurt de massage 90 minuten.

Sportmassage

Een sportmassage is een goede optie als u een spierblessure heeft. Dit kun je laten behandelen bij een fysiotherapeut, maar er zijn ook een groot aantal mogelijkheden bij een massage therapeut! Het is ook een goede optie als je vatbaar bent voor blessures, omdat het ook een grote rol kan spelen in het voorkomen van blessures.

Zo kan een sportmassage je bij de volgende dingen helpen:

• het vergroten van je flexibiliteit / lenigheid
  • het verbeteren van je atletische prestaties
  • angst verminderen
  • spierspanningen loslaten

Een sportmassage kan je bij ons reserveren als een volledige lichaamsmassage, of als massage voor een specifiek lichaamsdeel. De massage voor specifieke lichaamsdelen is vaak het beste wanneer je al last hebt van een blessure, en de volledige lichaamsmassage wordt vaker gezien als een massage die de blessures kan voorkomen in de toekomst.
U kunt gekleed of zonder kleding een sportmassage ondergaan. Als u liever kleding draagt, zorg er dan voor dat deze los is, en dat de therapeut toegang heeft tot uw spieren. Losse shorts en een tanktop zijn bijvoorbeeld goede opties.

De massage zal waarschijnlijk 60 tot 90 minuten duren.
De tarieven van deze massage vind je op onze tarievenpagina.

Wil je graag een massage boeken?
Neem dan een kijkje op onze pagina met de tarieven, en check welke massage het beste bij jou past!